REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność
prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
2. Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę
fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
4. Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki
sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach
sklepu internetowego SKROSS;
5. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod
adresem www.skross.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może w
szczególności składać Zamówienia;
6. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
7. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu
Cywilnego, zawarta pomiędzy SKROSS a Klientem, zawierana z
wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
8. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144,
poz. 1204 ze zm.);
10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio
do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i
liczbę Towaru.
II. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.skross.com.pl.
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
3. Sklep internetowy SKROSS, działający pod adresem www.skross.com.pl, prowadzony jest przez Travelight Sp. z o.o., Św. Marcin 29/8, 61-806 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000677306 , NIP 7792464189, REGON 367245533, kapitał zakładowy 5.000 zł.
4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
– zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach
sklepu internetowego;
– warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
– zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
5. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem
spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient,
następujących minimalnych wymagań technicznych: Posiadanie komputera lub
innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet,
posiadanie przeglądarki internetowej, posiadanie aktywnego konta poczty
elektronicznej (e-mail), zalecana minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x
768 pikseli
6. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do
stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa SKROSS zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia
usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku
potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza
zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.skross.com.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez dokonania
rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji.
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na
jednej ze stron Sklepu
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych
jako obowiązkowe.
SKROSS może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu
Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub
całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w
przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy
Klient:
– podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z
prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub
naruszające prawa osób trzecich,
– dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr
osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych
klientów sklepu internetowego,
– dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez SKROSS za
zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi
zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię SKROSS.
Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze sklepu internetowego, nie może
dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody SKROSS
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny
usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia
bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez
osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
3. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
– korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa,
postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z
sieci Internet.
– niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez
przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
– korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego
funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego
oprogramowania lub urządzeń,
– niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w
ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
– korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla SKROSS,
– korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu
internetowego należy wejść na stronę internetową www.skross.com.pl i
dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o
wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku
potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji
wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować
się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na
stronie.
4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego
wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie
złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać
m. in. opis wybranych towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich
innych kosztów.
5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji
treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe
oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
6. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.
Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z SKROSS Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do
systemu informatycznego Sklepu Internetowego, pod warunkiem zgodności
Zamówienia z Regulaminem.
Po zawarciu umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
7. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym
czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej
serwisu www.skross.com.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych zamówienia oraz
Ogólnych Warunków (regulamin sprzedaży) następuje za pośrednictwem
poczty elektronicznej. Wcześniejsze zamówienia mogą Państwo zobaczyć w
ramach konta, po zalogowaniu.
V. Dostawa
1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej
Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie
składania Zamówienia.
2. Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:
– Firmy kurierskiej DPD lub DHL
Koszty dostawy wynoszą:
- Dostawa kurierem 12.00,
- Dostawa kurierem za pobraniem 15.00,
- Zakupy powyżej 99.00 koszt dostawy 0.00,
Dodatkowo koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
3. Termin realizacji dostawy wynosi od 24 do 48 godzin i liczy się od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
4. Uszkodzenia Towaru powstałe podczas dostawy.
W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość nasz Sklep zawsze
ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie.
Jeżeli towary zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami,
powstałymi w czasie transportu, uprzejmie prosimy o możliwie jak
najszybsze zgłoszenie takiej wady u doręczyciela i kontakt z nami.
Opóźnienie w zgłoszeniu takiej reklamacji lub nawiązaniu kontaktu nie ma
żadnych konsekwencji dla Państwa ustawowych roszczeń i ich
zaspokojenia, w szczególności dla Państwa praw z tytułu ustawowej
rękojmi za wady (pkt. VIII Regulaminu). Szybsze zgłoszenie zauważonych
uszkodzeń, powstałych podczas transportu stanowi dla nas pomoc przy
dochodzeniu naszych własnych roszczeń wobec przewoźnika lub
ubezpieczyciela transportu.
VI. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie
składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
– przelewem
– za pobraniem – dodatkowa opłata w wysokości: 3 PLN
– płatnością w systemie PayU i Przelewy 24
Opłata zostaje pobrana w momencie złożenia zamówienia
VII. Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez
podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa
po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy
lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa
weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Travelight Sp. z o.o., Św. Marcin 29/8 61806 Poznań, biuro@travelight.pl, Telefon: +48 667700890) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali
Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu
wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez
Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku
nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o
Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że
wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym
przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub
do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie
nie póź niej niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o
odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą
Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z
korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Umowy, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat Travelight Sp. z o.o., Św. Marcin 29/8 61806 Poznań, biuro@travelight.pl, Telefon: +48 667700890
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy
następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
VIII. Reklamacje dotyczące Towarów
Dotyczy Klienta będącego Konsumentem:
Zobowiązani jesteśmy dostarczyć towar wolny od wad. Obowiązuje
ustawowe prawo odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za
wady) w zakresie określonym w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i
kolejnych Kodeksu Cywilnego.
Reklamacje można składać:
– na piśmie na adres: Travelight Sp. z o.o., Św. Marcin 29/8 61-806 Poznań,
– za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: skross@skross.com.pl.
W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi – o ile uznamy to
za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, zobowiązani są Państwo na nasz
koszt dostarczyć wadliwy towar pod wskazany powyżej adres pocztowy.
Jeżeli ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania,
dostarczenie towaru byłoby nadmiernie utrudnione, zobowiązani są Państwo
udostępnić go nam w miejscu, w którym się on znajduje. Zobowiązujemy
się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia jej złożenia.
Odpowiadamy z tytułu rękojmi jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Państwu. W
przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma,
odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi jeden rok od momentu jej
wydania.
W składanej reklamacji zaleca się (1) podanie informacji dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
(2) określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia wady (wymiana
towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o
ile wada jest istotna); oraz (3) podanie danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sklep. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają
formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają
na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych
informacji.
Dotyczy Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem:
W przypadku Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem niebędącym
jednocześnie Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego,
odpowiedzialność Sklepu internetowego z tytułu rękojmi za wady Towaru
zostaje wyłączona. Wyłączenie to jest bezskuteczne w przypadku
podstępnego przemilczenia przez nas wady
IX. Dodatkowe gwarancje przy sprzedaży Towarów w Sklepie
SKROSS nie jest producentem Towarów, jednak wszystkie Towary dostępne
w Sklepie objęte są dodatkowo gwarancją SKROSS jako sprzedawcy. SKROSS
ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na
warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej dołączonej do
Towaru.
Producent może ponosić niezależną odpowiedzialność z
tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres
wskazany w karcie gwarancyjnej wydanej przez producenta. Jeśli dokument
gwarancyjny producenta przewiduje taką możliwość, Klient może również
zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w
autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie
gwarancyjnej.
Wszystkie Towary dostępne w Sklepie objęte są
niezależnie odpowiedzialnością SKROSS na podstawie ustawowych przepisów o
rękojmi za wady. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy
sprzedanej.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. SKROSS podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego
działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z
aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym
terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub
przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać
drogą elektroniczną na adres: skross@skross.com.pl
3. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
4. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
XI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z
nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie
strony sporu wyrażą na to zgodę.
– Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w
sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących
zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4,
poz. 25 ze zm.).
– Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu
dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny
działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
– Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego
rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma
ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów
konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń
oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na
stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej
oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
XII. Postanowienia końcowe
1. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd
właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania
cywilnego.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy SKROSS a
Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu
ze względu na naszą siedzibę.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U.
z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku
jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i
postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów,
zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.